Odcinek #7: Jak Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci pomaga młodym zdolnym?

Kto i po co może skorzystać z programu wsparcia zdolnych Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci? Jakim dzieciom ten program przynosi najwięcej korzyści? Jakie błędy popełniają współcześni rodzice? Na czym polega rozchwiana samoocena u zdolnych? Dlaczego szkole, jaką znamy, należałoby pozwolić umrzeć?

Wywiad z Marią Mach, prezeską Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci, organizacji, która od 1981 roku wspiera zdolną młodzież w rozwijaniu pasji i zainteresowań. Przeczytaj poradnik, o którym mówimy w wywiadzie:

📚 Zdolne dziecko - pierwsza pomoc

O czym rozmawiamy:

  • Co i dla kogo robi Krajowy Fundusz na Rzecz Dzieci?

  • Kiedy odbywają się zajęcia dla podopiecznych Funduszu?

  • Jakie działania Fundusz prowadzi dla osób z pasjami humanistycznymi i artystycznymi?

  • Jak zostać stypendystą Funduszu? Jak wygląda rekrutacja?

  • Ile trzeba mieć lat, aby skorzystać z oferty Funduszu?

  • Ile lat miał najmłodszy stypendysta Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci?

  • Dlaczego granica wieku kandydatów przesuwa się w górę?

  • Czy Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci daje stypendia?

  • Czy Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci działa we wszystkich miastach w Polsce?

  • Czym charakteryzują się dzieci i młodzież, które czerpią wartość z działań Funduszu?

  • Co się musi wydarzyć (albo co się nie powinno wydarzyć) na etapie dzieciństwa, aby ciekawość młodego człowieka przerodziła się w dociekliwość?

  • Dlaczego można zdjąć nogę z gazu? ;)

  • Ilu podopiecznych przyjmuje rocznie Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci?

  • Czy raz zgaszoną iskierkę ciekawości da się ponownie wzniecić?

  • Czy można przestać być zdolnym?

  • Jak pomóc młodemu człowiekowi, który stawia sobie nierealistyczne ambicje w zdobywaniu wiedzy?

  • Czy aby być spełnionym zdolnym dzieckiem/nastolatkiem trzeba odnosić sukcesy w szkole? Czy w ogóle trzeba chodzić do szkoły?

  • Czy wśród podopiecznych Funduszu jest młodzież, która jest w edukacji domowej?

Podcast w formie audio

Zasubskrybuj na ulubionej platformie:

🎙️Spotify

🎙️Apple Podcasts

Previous
Previous

Odcinek #8: Uniwersytet Dzieci, czyli jak zapisać dziecko na studia?

Next
Next

Odcinek #6: Czy publiczny system szkolnictwa może być przyjazny zdolnym?