Odcinek #6: Czy publiczny system szkolnictwa może być przyjazny zdolnym?

Czy da się stworzyć inkluzywny system szkolnictwa, w którym każde dziecko ma prawo do edukacji na swoim indywidualnym poziomie? Jaką drogę przeszedł system szkolnictwa w Szkocji? Dlaczego Szkoci zastąpili pojęcie "specjalnych potrzeb edukacyjnych" pojęciem "potrzeby wsparcia w uczeniu"? Jak projektować reformy szkolnictwa, aby tworzyć szkoły przyjazne zdolnym?

Profesor Margaret Sutherland jest światowej klasy ekspertką w dziedzinie edukacji zdolnych, dyrektorką The Scottish Network for Able Pupils, wykładowczynią the School of Education Uniwersytetu Glasgow oraz członkinią Royal Society of Arts.

Przeczytaj jej książki o zdolnych dzieciach:

📚 Gifted and Talented in the Early Years: A practical guide for 3-5 year olds

📚 Developing the Gifted and Talented Young Learner

Podcast w formie audio (w języku angielskim)

Posłuchaj na ulubionej platformie:

Podcast w formie video

Previous
Previous

Odcinek #7: Jak Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci pomaga młodym zdolnym?

Next
Next

Odcinek #5: Jak znaleźć mentora, który rozwinie pasje zdolnego dziecka?