Odcinek #10: Jak pracować ze zdolnym uczniem w klasie?

Czy dla zdolnego dziecka szkoła musi być praktykowaniem sztuki zabijania czasu?

Odcinek dedykowany nauczycielkom i nauczycielom, którzy mają w klasie bardzo zdolne dziecko i czują, że choćby stanęli na rzęsach, nie są w stanie niczym go zająć… Trochę dziecka żal, bo w końcu to nie jego wina, że szybko kończy zadania, które reszcie klasy starczą na 45 minut... Ale co z nim zrobić? Czym go zająć?

Poznasz 4 sprawdzone metody, które angażują zdolnych uczniów na lekcji i jednocześnie doceniają ich ponadprzeciętne uzdolnienia.

Dowiesz się:

  • Kim jest uczeń zdolny w świetle prawa oświatowego

  • Dlaczego najczęstszy pomysł na pracę ze zdolnym na lekcji, czyli “daj mu więcej zadań”, to błąd

  • Metoda nr 1: trudniejsze zadania ZAMIAST łatwych

  • Metoda nr 2: wymyślanie zadań i kluczy odpowiedzi

  • Metoda nr 3: pomaganie innym uczniom

  • Metoda nr 4: prowadzenie lekcji

  • Dlaczego wyjście ewakuacyjne musi być zawsze otwarte

Podcast w formie audio

Zasubskrybuj na ulubionej platformie:

🎙️ Spotify

🎙️ Apple Podcasts

🎙️ Google Podcasts

Previous
Previous

Odcinek #11: Filmy i seriale o zdolnych dzieciach

Next
Next

Odcinek #9: Why talking about giftedness is like talking about sex (with Dr. Deborah Ruf)